Un fel de recenzie a cărții “Fetița și nazistul “

A citi cartea “Fetița și nazistul” este o dovadă de tărie emoțională. În primul rând pentru că această carte are copiii în prim plan într-un război al adulților. Al doilea război mondial, precum știu pasionații de istorie, a fost un război plin de atrocități. În prim plan a fost “Holocaustul ” care a curmat viața a peste șase milioane de evrei. Precum se știe Partidul Nazist condus de Adolf Hitler dorea exterminarea tuturor evreilor. Aplicând “Soluția Finală ” evreii sunt transportați în condiții inumane în lagărele de concentrare ca Auschwitz, Sobibor, Treblinka, Mathausen sau Dachau unde moartea se afla la fiecare pas. În mijlocul acestor atrocități începe povestea cărții “Fetița și nazistul” având ca rol principal pe Hans și o fetiță. Hans, locuind în Osnabruck într-o echipă de rezerva este căsătorit cu Ingrid și au o fetiță, Hanne. Viața lor mirifica este brusc curmata de moartea fetiței, Hanne, de tuberculoza. Hans, în același timp, chiar dacă a încercat să o salveze nu acceptă moartea fetiței. Fiind detașat la Sobibor vede o fetiță similară evreu și decide să o salveze. Hanne care-i apare de multe ori ca halucinație aproba comportamentul tatălui său. De aici pornesc tot felul de aventuri periculoase inclusiv luând fetita, Leah, de pe drumul spre camera de gazare, dar nereușind să-i salveze mama. Hans, fiind responsabil cu magazia lagărului de concentrare reușește să o apere pe Leah. Misiunea sa se complică odată cu vestea mutării la Treblinka apelând chiar la crimă pentru a o salva pe fetiță. Dacă va reuși să o salveze Hans pe Leah și care va fi finalul său veți putea urmări în paginile cărții. Autorii cărții într-un ritm debordant reușesc să ne țină cu sufletul la gură până la ultima pagină a cărții. Dacă am reușit să vă conving pentru a citi cartea vă urez lectură plăcută! În caz contrar vă urez tot binele din lume, sper cu alte cărți mai puțin pline de uimire și de emoții intense. Numai bine și frumos!

Published by PaulOvidiuM

Cand n-am mai avut nimic de pierdut, am castigat totul. Cand am incetat sa mai fiu cine eram, m-am gasit pe mine insumi. Cand am cunoscut umilinta, chiar si atunci, mi-am continuat drumul si am inteles ca eram liber sa-mi aleg soarta. Paulo Coelho